panda
panda

باتري سمعك چيست

 
باتري يكي از مهمترين اجزاي سمعك است و قدرت و كيفيت آن در عملكرد سمعك بسيار موثر خواهد بود. باتري سمعك در مدل‌هاي شارژي و معمولي در بازار موجود مي‌باشند و به طور كلي بايد بدانيم كه باتري تحت چه شرايطي عمر بيشتري خواهد داشت.  خريد باتري با كيفيت و نگهداري صحيح از آن از جمله مواردي است كه در ماندگاري و دوام باتري موثر مي‌باشد.
سمعك دستگاهي است كه به شنوايي افراد كمك مي‌كند و به همين دليل نحوه عملكرد آن از اهميت بالايي برخوردار است. بنابراين انتخاب اجزاي سمعك مانند باتري در عملكرد بهتر و طول عمر بيشتر سمعك نقش مهمي دارد. در اين مقاله قصد داريم انواع مختلف باتري سمعك و نحوه نگهداري صحيح از آن را بررسي كنيم.
معمولا بيشتر افراد براي سمعك خود از باتري‌هاي معمولي استفاده مي‌كنند در حاليكه باتري‌هاي قابل شارژ نيز براي سمعك موجود است و عملكرد مطلوبي دارند. نكته مهم در مورد باتري‌هاي قابل شارژ توجه به ظرفيت باتري و قدرت آن است. باتري بايد متناسب با ظرفيت سمعك انتخاب شود تا به سمعك آسيبي وارد نكند. استفاده از باتري‌هاي قابل شارژ مقرون به صرفه هستند و به سادگي با استفاده از دستگاه مخصوص شارژ مي‌شوند.
در بسياري از سمعك‌ها هنگامي كه باتري ضعيف مي‌شود علامت‌هايي مشاهده مي‌شود كه نشان دهنده اتمام شارژ باتري است. به عنوان مثال ممكن است صداها واضح به گوش نرسد يا صدا بيش از حد ضعيف باشد و مجبور شويد ميزان صدا را بسيار بالا ببريد. در برخي از انواع سمعك در زمان كاهش شارژ باتري از دستگاه صداي بوق هشدار شنيده مي‌شود كه به معني اتمام شارژ باتري است. پرستار سالمند در منزل ميزان باتري سمعك را چك مي‌كند و هرگاه نشانگر باتري نشان دهد كه باتري در حال اتمام است، باتري را عوض مي‌كند. براي كودكان نيز تعويض باتري بايستي توسط والدين يا پرستار كودك در منزل در زمان لازم انجام شود.
 

انواع باتري سمعك

 
باتري سمعك در اندازه‌هاي مختلف و مناسب براي انواع سمعك در بازار موجود مي‌باشد. باتري‌ها بر اساس اندازه به پنج دسته 5، 10، 13، 312 و 675 تقسيم مي‌شوند. هر يك از اندازه‌هاي ذكر شده براي سمعك خاصي مورد استفاده قرار مي‌گيرد و بايد متناسب با ظرفيت سمعك انتخاب شود.
عمر باتري سمعك به ميزان استفاده از آن بستگي دارد. به عنوان مثال اگر 16 ساعت در روز از سمعك استفاده شود بسته به اندازه باتري و نوع آن، از 5 روز تا دو هفته باتري قابل استفاده خواهد بود. اگر سمعك كمتر از اين مدت زمان كار كرد ممكن است سمعك مشكلي داشته باشد و يا اينكه باتري كيفيت مطلوبي ندارد و زود خالي مي‌شود.
والديني كه كودكانشان از سمعك استفاده مي‌كنند بايد بسيار مراقب باشند تا باتري‌ها در دسترس كودكان قرار نگيرد. زيرا امكان بلعيده شدن باتري توسط كودكان وجود دارد و بسيار خطرناك است. به همين دليل بايد سمعك را در زمان استراحت درون قاب مخصوص قرار دهيد تا كودكان با ان بازي نكنند و باتري آن را در نياورند.
همچنين يهتر است در زمان خريد باتري سمعك از برندهاي با كيفيت و معروف استفاده كنيد. كيفيت باتري در عملكرد سمعك بسيار موثر است و بي كيفيت بودن باتري و فاسد شدن آن ممكن است به سمعك آسيب بزند و عملكرد سمعك را ضعيف كند. اگر باتري باكيفيت خريداري مي‌كنيد اما مصرف سمعك زياد است و باتري زود خالي مي‌شود، ممكن است سمعك مشكلي داشته باشد. به همين علت حتما سمعك را به متخصص نشان دهيد.
آزمايش آنلاين ارائه دهنده خدمات پرستاري و بهداشتي، امكانات لازم براي انجام آزمايش در منزل، ويزيت پزشك در منزل و ساير خدمات درماني در منزل را براي هموطنان گرامي فراهم نموده است. با ما در آزمايش آنلاين همراه باشيد.
 
امتیاز:
بازدید:
برچسب: باتري سمعك،
موضوع:
[ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ ] [ ۰۸:۱۴:۴۵ ] [ panda ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی