panda
panda

باتري سمعك

 
باتري يكي از مهمترين اجزاي سمعك است و قدرت و كيفيت آن در عملكرد سمعك بسيار موثر خواهد بود. باتري سمعك در مدل‌هاي شارژي و معمولي در بازار موجود مي‌باشند و به طور كلي بايد بدانيم كه باتري تحت چه شرايطي عمر بيشتري خواهد داشت.  خريد باتري با كيفيت و نگهداري صحيح از آن از جمله مواردي است كه در ماندگاري و دوام باتري موثر مي‌باشد.
سمعك دستگاهي است كه به شنوايي افراد كمك مي‌كند و به همين دليل نحوه عملكرد آن از اهميت بالايي برخوردار است. بنابراين انتخاب اجزاي سمعك مانند باتري در عملكرد بهتر و طول عمر بيشتر سمعك نقش مهمي دارد. در اين مقاله قصد داريم انواع مختلف باتري سمعك و نحوه نگهداري صحيح از آن را بررسي كنيم.
 

انواع باتري سمعك

 
باتري سمعك در اندازه‌هاي مختلف و مناسب براي انواع سمعك در بازار موجود مي‌باشد. باتري‌ها بر اساس اندازه به پنج دسته 5، 10، 13، 312 و 675 تقسيم مي‌شوند. هر يك از اندازه‌هاي ذكر شده براي سمعك خاصي مورد استفاده قرار مي‌گيرد و بايد متناسب با ظرفيت سمعك انتخاب شود.
عمر باتري سمعك به ميزان استفاده از آن بستگي دارد. به عنوان مثال اگر 16 ساعت در روز از سمعك استفاده شود بسته به اندازه باتري و نوع آن، از 5 روز تا دو هفته باتري قابل استفاده خواهد بود. اگر سمعك كمتر از اين مدت زمان كار كرد ممكن است سمعك مشكلي داشته باشد و يا اينكه باتري كيفيت مطلوبي ندارد و زود خالي مي‌شود.
در نگهداري باتري‌هاي شارژي و غير شارژي سمعك بايد كمي دقت كنيد تا عمر مفيد باتري بيشتر شود. چند نكته مهم كه مي‌تواند در بهبود عملكرد باتري موثر باشد عبارتند از:
باتري را هنگامي كه خيلي گرم است به شارژر متصل نكنيد. باتري بايد با دماي اتاق هم دما باشد در غير اينصورت از عمر مفيد آن كاسته خواهد شد.
هنگامي كه سمعك را خاموش كرديد و آن را نياز نداشتيد، در قسمت باتري را باز بگذاريد تا دماي باتري پائين بيايد و رطوبت موجود در اطراف و روي باتري تبخير شود.
باتري را بدون بسته بندي داخل كيف يا جيب نگذاريد زيرا ممكن است برچسب باتري از آن جدا شود و باتري فعال شود.
باتري را در معرض اشياي فلزي قرار ندهيد زيرا ممكن است باتري را خالي كند و يا آن را ضعيف كند.
به تاريخ روي باتري دقت كنيد. اگر باتري‌هايي داريد كه قبلا خريداري كرديد ابتدا آنها را استفاده كنيد سپس باتري‌هاي جديد را از بسته بندي خارج كنيد.
هرگز باتري سمعك را درون فريزر قرار ندهيد. برخي از افراد بر اين باورند كه با گذاشتن باتري در داخل فريزر از هدر رفتن شارژ باتري جلوگيري مي‌شود. اما در مورد باتري‌هاي سمعك زينك- اير اين موضوع كاملا عكس عمل مي‌كند و باتري تخليه مي‌شود. باتري بايد در دماي معمولي اتاق نگهداري شود.
اگر سمعك خود را به مدت چند روز استفاده نمي‌كنيد، بهتر است باتري ها را در بياوريد. ماندن باتري درون سمعك ممكن است موجب فاسد شدن باتري شود و به سمعك آسيب برساند.
والديني كه كودكانشان از سمعك استفاده مي‌كنند بايد بسيار مراقب باشند تا باتري‌ها در دسترس كودكان قرار نگيرد. زيرا امكان بلعيده شدن باتري توسط كودكان وجود دارد و بسيار خطرناك است. به همين دليل بايد سمعك را در زمان استراحت درون قاب مخصوص قرار دهيد تا كودكان با ان بازي نكنند و باتري آن را در نياورند.
 
همچنين يهتر است در زمان خريد باتري سمعك از برندهاي با كيفيت و معروف استفاده كنيد. كيفيت باتري در عملكرد سمعك بسيار موثر است و بي كيفيت بودن باتري و فاسد شدن آن ممكن است به سمعك آسيب بزند و عملكرد سمعك را ضعيف كند. اگر باتري باكيفيت خريداري مي‌كنيد اما مصرف سمعك زياد است و باتري زود خالي مي‌شود، ممكن است سمعك مشكلي داشته باشد. به همين علت حتما سمعك را به متخصص نشان دهيد.
 
امتیاز:
بازدید:
برچسب: باتري سمعك،
موضوع:
[ ۱۲ مهر ۱۴۰۱ ] [ ۰۴:۳۶:۴۲ ] [ panda ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی