panda
panda

راهنماي خريد سمعك

 
سمعك با توجه به شكل گوش، ميزان شنوايي و نحوه استفاده قالب گيري مي‌شوند و تنظيمات صداي آن با توجه به وضعيت شنوايي فرد مورد نظر تنظيم مي‌گردد. اگر سمعك انتخابي با سيستم شنوايي فرد متناسب نباشد ممكن است به پرده گوش و شنوايي فرد آسيب بزند. به همين دليل انجام تست شنوايي سنجي در زمان خريد سمعك الزامي است.
شنوايي سنجي به سه حالت انجام مي‌شود، يا در مطب خصوصي توسط پزشك انجام مي‌شود و يا در درمانگاه‌ها و بيمارستان‌ها و برخي اوقات توسط اديولوژيست كه تجهيزات شنوايي عرضه مي‌نمايند انجام مي‌گيرد.
كم شنوايي عصبي يا حسي: يكي از دلايل رايج كم شنوايي آسيب ديدگي سلول‌هاي حسي شنوايي در داخل قسمت حلزوني گوش مي‌باشد. اين عصب‌ها امواج صوتي را دريافت مي‌كنند و آنها را تبديل به سيگنال مي‌كنند و به مغز مي‌فرستند. يكي از دلايل آسيب ديدن اين حس و عصب افزايش سن مي‌باشد. همچنين قرار داشتن در معرض صداهاي بلند نيز به مرور زمان موجب آسيب ديدن حس‌هاي شنوايي مي‌شوند. مصرف برخي از داروها و سابقه خانوادگي نيز از جمله مواردي است كه به عنوان علتي براي بروز كم شنوايي در فرد تشخيص داده شده است.
در زمان خريد سمعك علاوه بر قدرت و ميزان بلندي صداي سمعك كه توسط پزشك متخصص مشخص مي‌شود، چند نكته ديگر نيز بايد مورد توجه قرار گيرد تا سمعك انتخابي به دلخواه فرد انتخاب شود و در زمان استفاده از آن راحت باشد. مهمترين نكات براي انتخاب سمعك عبارتند از:
در زمان خريد سمعك بايد خود را از نظر روحي آماده كنيد. سمعك نبايد موجب خجالت شما شود و بايد اين را بدانيد كه هيچ ايرادي ندارد اگر از سمعك استفاده كنيد. به همين دليل در زمان خريد سمعك حتما از يك دوست يا فاميل بخواهيد كه همراه شما بيايد. ترجيحا از يك فرد جوان دعوت كنيد تا شما را همراهي كند.
درباره انتظارات و امكانات مورد نظر خود با اديولوژيست صحبت كنيد. او شما را راهنمايي خواهد كرد تا بتوانيد سمعك مورد نظرتان را انتخاب كنيد.
به برند سمعك دقت كنيد. كيفيت و راحتي سمعك برند بسيار مطلوب‌تر از سمعك‌هايي است كه برند نام آشنايي ندارند. هر برند سمعك‌هايي با امكانات و شكل ظاهري مختلفي را طراحي و به بازار عرضه مي‌نمايد. در اين مرحله بهتر است از متخصص كمك بگيريد و از راهنمايي‌هاي او استفاده نمائيد. فردي كه در اين زمينه تجربه و تخصص بالايي دارد بهتر مي‌تواند به شما كمك كند.
سمعك از نظر شكل ظاهري و نحوه استفاده با يكديگر متفاوت هستند و هر يك با توجه به سن و نياز شنوايي آنها عملكرد متفاوتي دارند. به طور كلي ظاهر سمعك بايد به گونه‌اي باشد كه فرد احساس راحتي داشته باشد و در زمان كار و فعاليت از گوش وي خارج نشود. انواع سمعك عبارتند از:
سمعك پشت گوش BTE
سمعك داخل گوش و كانال گوش Rite
سمعك داخل كانل گوش ITE
سمعك نامرئي كه داخل كانل گوش  CICو IIC
سمعك‌ها معمولا بين 5 تا 7 سال بدون هيچ مشكلي كار مي‌كنند اما در لوازم الكترونيك اين امكان وجود دارد كه به دلايل مختلف عمر مفيد دستگاه كم مي‌شود تا به دليلي دستگاه خراب مي‌شود، به همين دليل وجود گارانتي مي‌تواند بسيار مفيد و ارزشمند باشد. بدين ترتيب در صورت بروز هر گونه مشكل مي‌توانيد از مزاياي گارانتي سمعك بهره مند شويد.
قبل از خريد سمعك حتما بودجه خود را مد نظر قرار دهيد و با توجه به قيمت و كيفيت آن سمعكي را خريداري كنيد كه كارايي مطلوبي داشته باشد و بتوانيد شنوايي خوبي داشته باشيد و از زندگي اجتماعي خود لذت ببريد.
 
امتیاز:
بازدید:
برچسب: خريد سمعك،
موضوع:
[ ۱۴ تير ۱۴۰۱ ] [ ۱۲:۴۶:۰۵ ] [ panda ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی