panda
panda

شنوايي سنجي چيست 

 

شنوايي سنجي يا اديومتري، براي همين منظور به وجود آمده و مي‌تواند وضعيت شنوايي افراد را در سنين مختلف، بررسي كند. دستگاه شنوايي سنجي يا اديومتر، نوع و ميزان كم شنوايي، اختلالات تعادل و موارد مربوط به عملكرد گوش داخلي را ارزيابي مي‌كند و ميزان شنوايي را روي برگه اديوگرام ثبت مي‌كند. اگر فكر مي‌كنيد نياز به بررسي وضعيت شنوايي خود داريد، فقط كافي است، اين خدمت را در آزمايش آنلاين درخواست دهيد تا متخصصين در محل حاضر شوند و وضعي شنوايي شما را بررسي كنند.

تست‌هاي شنوايي سنج شامل دو مدل تن خالص و گفتار است. كمترين صداهايي كه فرد در فركانس‌هاي متفاوت مي‌شنود، در تست شنوايي تن خالص، اندازه‌گيري مي‌شود. اين نوع تست در اتاقكي آكوستيك در حالي كه هدفوني روي گوش‌هاي بيمار قرار دارد، صورت مي‌گيرد. تست گفتاري، يكي ديگر از تست‌هاي شنوايي سنجي است. هدف از انجام اين تست، ارزيابي درك گفتار فرد در سكوت و به همراه نويز است. در تست گفتار، كلماتي تك سيلابي و دو سيلابي پخش شده، و از فرد خواسته مي‌شود، تا هرآنچه را كه مي‌شنود، تكرار كند. توانايي درك گفتار، به تشخيص نوع كم شنوايي و انتخاب سمعك مناسب كمك مي‌كند. تست‌هاي شنوايي اصلا دردناك نيستند و حدودا بعد از 15 دقيقه بدون حس ناراحتي به اتمام مي‌رسد. بعضي از متخصصين از دياپازون نيز ممكن است، استفاده كنند. نحوه استفاده از آن به اين صورت است، كه فرد متخصص دياپازون را روي استخوان ماستوئيد، در پشت گوش قرار مي‌دهد، تا مشخص شود، چه ميزان از ارتعاش از طريق استخوان به گوش داخلي فرد منتقل مي‌شود. در اين تست، گاهي از مرتعش كننده استخوان نيز استفاده مي‌شود. مرتعش كننده استخوان وسيله‌اي است، كه باعث ايجاد ارتعاشاتي شبيه به دياپازون مي‌شود.

شنوايي يكي از مهم‌ترين مواردي است كه زندگي را براي افراد آسانتر مي‌كند. همچنين مي‌تواند توانايي بامزه‌اي به شمار آيد. به عنوان مثال، نشستند در يك رستوران پر سروصدا را تصور كنيد كه درحال گوش دادن به يك دوست هستيد كه داستان خنده‌داري را تعريف مي‌كند. در صورت كاهش شنوايي، زندگي به صورت ناگهاني دشوار مي‌شود. ممكن است در ابتدا افرادي كه به كاهش شنوايي دچار شده‌اند، تلاش كنند تا با درك و برداشت از حالات صورت و حركات افرادي كه صحبت مي‌كنند، موضوع اصلي را تا حدودي متوجه شود، هنگامي كه بقيه مي‌خندند، آنها نيز بخنديد، لب‌خواني كنند يا به هنگام شركت در برنامه يا مراسم‌هاي خاص در رديف اول بنشينند و نهايت تلاش خود را بكار بگيرند تا به اصل مطلب پي ببرند. همانطور كه حدس مي‌زنيد، كاهش شنوايي مي‌تواند طاقت فرسا و خسته كننده باشد. بعد از گذشت مدت زماني ممكن است افرادي كه به اين حالت دچار شده‌اند، دست از تلاش بكشند و فقط در خانه بمانند، زيرا اين كار آسان‌تر است. بسياري از افراد بالاي 65سال به طور معمول با كاهش عملكرد شنوايي دست و پنجه نرم مي‌كنند و اين حالت تاثير منفي بر روي عملكرد و روحيه آنها باقي مي‌گذارد. البته لازم است بدانيم كه كاهش شنوايي هميشه در سنين بالا بروز نمي‌دهد و اين احتمال نيز وجود دارد كه افراد در سنين پايين‌تر به دلايل مختلف با اين مشكل مواجه شوند. با استفاده از شنوايي سنج در منزل يا اديومتري افراد قادر هستند قدرت شنيداري خود را در تمام سنين بررسي كنند و در صورت بروز هرگونه مشكلي بهترين راه حل را انتخاب كنند. همانطور كه بارها شنيده‌ايم، پيشگيري بهتر از درمان است، تشخيص زودهنگام و به موقع نيز تاثير بسزايي در جلوگيري از پيشرفت كم‌شنوايي و يا ساير مشكلات مربوط به شنيداري دارد. تيم ما از مشكلات شنوايي شما و اهميت خوب شنيدن براي برقراري ارتباط با ديگران و محيط پيرامون آگاه است. شنيدن بهتر مساوي با زندگي بهتر و غني‌تر و همچنين و پر از رضايت است. ما مي‌خواهيم به شما كمك كنيم تمام جلوه‌هاي صوتي زندگي را بشنويد. از صداي جيرجيرك و تمامي موجودات كوچك گرفته تا شادي نوه‌هاي شما كه مي‌خندد. همچنين تلاش مي‌كنيد تا قادر به شنيدن صداهاي كاملاً تأثيرگذار و مهم مانند صداي بوق ماشين يا صداي زنگ خطر آتش‌سوري به هنگام خواب باشيد. زندگي پر از سر و صدا و شور و هياهو است. بنابراين، چه چيزي بهتر از اينكه حتي در هنگام كاهش قدرت شنيداري، قادر به خوب شنيدن باشيد؟ ما با استفاده از خدمات شنوايي سنج در منزل مي‌توانيم به شما كمك كنيم كنترل زندگي خود را دوباره بدست آوريد. شنوايي سنج در منزل، شنوايي شما را ارزيابي مي‌كند و راه حل‌هايي را به شما ارائه مي‌دهد كه براي بهبود شنوايي و جلوگيري از آسيب بيشتر بسيار كاربردي و مفيد هستند. ما همچنين مي‌توانيم راهكارهاي موثري را براي كمك به شما در برقراري ارتباط آسان با دوستان، خانواده و همكاران ارائه دهيم. از جمله خدمتي كه در شنوايي سنج در منزل به شما ارائه مي‌شود، انجام كليه خدمات مربوط به تست‌هاي شنوايي سنجي، مراقبت‌هاي بهداشتي شنوايي، اتصالات سمعك.

با مراجعه شنوايي سنج به منزل، شما مي‌توانيد از مزايا و استاندار‌هاي بسيار بالايي بهره ببريد. به عنوان مثال، استفاده از مراقبت‌هاي ويژه و دوستانه متخصص شنوايي سنج يكي از اين مزايا محسوب مي‌شود. علاوه بر اين، افرادي كه براي اين شغل در نظر گرفته مي‌شوند، بسيار صبور و حرفه‌اي هستند. بنابراين، مدت زماني را كه در منزل شما هستند، به ارائه خدمات، مشاوره و توضيح دادن چالش‌ها و دستورالعملهايي هستند كه با آنها مواجه هستيد. تمامي اين موارد فضايي امن، مطمئن، راحت و به دور از استرس را براي شما فراهم مي‌آورد تا در منزل بمانيد و از خدمات موردنياز بهره‌مند شويد. ما براي سلامت شنيدن تمامي افراد اهميت زيادي قائل هستيم و معتقديم كه خانه نشين بودن نبايد توانايي شما در شنيدن همه صداهاي خارق العاده‌اي كه در طول زندگي روزمره، شما را احاطه كرده‌اند، محدود كند.

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: شنوايي سنجي،
موضوع:
[ ۱ خرداد ۱۴۰۱ ] [ ۰۲:۱۸:۴۹ ] [ panda ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی