panda
panda

وكيل چك

چك يكي از اسناد مهم و پركاربرد تجاري است كه در بيشتر معاملات براي پرداخت هزينه يا ضمانت قابل استفاده مي‌باشد، گاهي‌اوقات دريافت‌كننده چك در زمان مطالبه وجه آن با مشكل مواجه مي‌شود و حل آن به دادگستري و مراجع قضايي كشيده مي‌شود كه در اين شرايط نياز به يك وكيل چك آشنا به امور حقوقي جهت رسيدگي به دعوي است. وظايف و ويژگي‌هاي وكيل خوب در اين زمينه را در مقاله وكيل كيفري لينك شده مطالعه نماييد.

وظايف وكيل چك

يكي از زمينه‌هاي وكالت، رسيدگي به دعاوي مربوط به چك و مشكلات آن است. دعاوي مربوط به اين مشكل حساسيت زيادي دارند چون اشتباه در آن‌ها ممكن است باعث ضرر زياد صاحب چك شود، بنابراين در صورت بروز هرگونه مشكلي با نقد كردن چك و نياز به رسيدگي آن در مراجع قضايي بهتر است به يك وكيل چك مراجعه كرد.

اولين وظيفه وكيل چك، طرح دعوي به‌جاي موكل است. تنظيم دادخواست، شكوائيه عليه صادركننده چك و پيگيري به اجرا درآمدن آن نيز از وظايفت اوليه وكيل در اين زمينه است. باتوجه به اينكه وكيل به قوانين مربوط به چك تسلط كافي دارد، رسيدگي اوليه و تنظيم دادخواست مناسب جهت پيگيري سريع‌تر توسط مراجع قضايي بهتر است توسط او انجام شود. مشاوره رايگان حقوقي در اين زمينه ميتواند تمام سوالات و ابهامات شما را رافع كند به اين منظور براي روند هر چه بهتر با ما تماس بگيريد.

بسياري از افراد بدون آشنايي با قوانين مربوط به چك اين سند را مبادله مي‌كنند و سپس در نقد كردن آن با مشكل مواجه مي‌شوند. هر چك داراي تاريخ و مبلغي مشخص است كه در وجه يك شخص خاص صادر مي‌شود. اين شخص در تاريخ سررسيد چك مي‌تواند به بانك صاحب چك مراجعه كرده و مبلغ آن را به‌صورت نقد دريافت كند، اما در برخي موارد اين كار با مشكلاتي مواجه مي‌شود كه در اين شرايط نياز به وكيل چك است.

مشكلات مربوط به چك، تنها به برگشت خوردن و نقد نشدن آن خلاصه نمي‌شود. به‌عنوان مثال در بعضي موارد چك با جعل امضا صادر مي‌شود يا بعد از چند دست چرخيدن به فردي مي‌رسد و امكان پاس كردن آن به سادگي ممكن نيست، در اين شرايط صاحب چك نياز به يك وكيل چك براي پيگيري وضعيت آن و شركت در دعاوي دارد.

رسيدگي به وضعيت تمام چك‌ها، توسط وكلا يكسان نمي‌باشد. به‌منظور انجام اقدامات لازم براي پيگيري يك چك، ابتدا بايد نوع دعوي آن مشخص شود. بعضي چك‌ها به‌طور كل قابل پيگيري نيستند و بعضي ديگر تنها در دعاوي حقوقي بررسي مي‌شوند.

چك‌هايي كه در معاملات غيرمشروع صادر شوند، به‌عنوان مثال چك‌هايي كه براي دريافت پول نزول گرفته شده باشند يا در معاملات غيرشرعي و غيرقانوني مانند ربا ردوبدل شده باشند نه از جنبه حقوقي و نه از جنبي كيفري قابل پيگيري نيستند.

رسيدگي به وضعيت چك در دادگستري كار ساده‌اي نيست، اين مسئله معمولا زمان‌بر است و بدون آشنايي با قوانين نتيجه مناسبي به‌دنبال ندارد، بنابراين حضور يك وكيل چك مجرب در اين شرايط لازم است. براي آشنايي با اين موضوع مي‌توانيد از خدمات سايت مشاوران حقوقي استفاده كنيد كه در بسياري مواقع به‌صورت تلفني و رايگان نيز ارائه مي‌شود. براي راهنمايي بيشتر در اين زمينه با مشاوره حقوقي تلفني تماس برقرار نماييد.

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: وكيل چك،
موضوع:
[ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۳۵:۴۱ ] [ panda ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی